Bolagsdata i samarbete med Dun & Bradstreet
Med verifierad affärsdata fattar du smartare beslut. Ta reda på hur.
Bolaget har till föremål för sin verksamhet att konstruera, tillverka och försälja spårbundna fordon, fasta anläggningar och rangerutrustning i anslutning till spårbunden trafik, att utveckla, projektera, tillverka och försälja material och genomföra projekt inom signalområdet och angränsande verksamhetsområden, att utföra underhålls- och verkstadsarbete på i första hand spårbundna fordon och utföra ändrings- och ombyggnadsarbeten på dessa fordon, att äga och förvalta lös och fast egendom, att förvärva och förvalta aktier och andelar i annat svenskt eller utländskt företag samt att bedriva annan därmed förenlig verksamhet.
| 2024-03* | 2023-03* | 2022-03* | |
|---|---|---|---|
| Omsättning (tkr) | 7 476 054 | 6 553 840 | 6 571 016 |
| Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 91 030 | 820 750 | -568 783 |
| Resultat efter finansnetto (tkr) | 288 855 | 2 378 959 | -571 869 |
| Årets resultat (tkr) | 102 511 | 2 216 255 | -436 110 |
| Summa tillgångar (tkr) | 15 298 887 | 15 405 831 | 22 264 646 |
| Antal anställda | 1 715 | 1 584 | 1 567 |
Undvik osäkra affärer – ta reda på företagets kreditvärdighet innan du går vidare. Bara 3 % av Sveriges aktiebolag har högsta kreditvärdighet.
Få tillgång till detaljerade kreditupplysningar som visar betalningsförmåga, riskklass, betalningshistorik och mycket mer. Perfekt för dig som:
Vad du får reda på:
Ta en kreditupplysning på detta företag
Prova Dun & Bradstreets kreditupplysningar gratis i 30 dagar| 2024-03* | 2023-03* | 2022-03* | |
|---|---|---|---|
| Omsättning (tkr) | 7 476 054 | 6 553 840 | 6 571 016 |
| Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 91 030 | 820 750 | -568 783 |
| Resultat efter finansnetto (tkr) | 288 855 | 2 378 959 | -571 869 |
| Årets resultat (tkr) | 102 511 | 2 216 255 | -436 110 |
| TILLGÅNGAR | 2024-03* | 2023-03* | 2022-03* |
|---|---|---|---|
| Anläggningstillgångar (tkr) | 4 632 690 | 3 018 912 | 13 786 937 |
| Omsättningstillgångar (tkr) | 10 666 198 | 12 386 919 | 8 477 709 |
| Tillgångar (tkr) | 15 298 887 | 15 405 831 | 22 264 646 |
| SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-03* | 2023-03* | 2022-03* |
|---|---|---|---|
| Eget kapital (tkr) | 5 015 069 | 4 981 442 | 11 567 101 |
| Obeskattade reserver (tkr) | |||
| Avsättningar (tkr) | 1 248 719 | 1 052 079 | 1 270 437 |
| Långfristiga skulder (tkr) | 324 101 | 397 042 | 61 636 |
| Kortfristiga skulder (tkr) | 8 710 998 | 8 975 268 | 9 365 472 |
| Skulder och eget kapital (tkr) | 15 298 887 | 15 405 831 | 22 264 646 |
| 2024-03* | 2023-03* | 2022-03* | |
|---|---|---|---|
| Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
| Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
| Löner till övriga anställda (tkr) | 1 078 667 | 954 704 | 1 122 449 |
| Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
| Sociala kostnader (tkr) | 633 357 | 559 251 | 671 650 |
| Utdelning till aktieägare (tkr) | 2 080 980 |
| 2024-03* | 2023-03* | 2022-03* | |
|---|---|---|---|
| Antal anställda | 1 715 | 1 584 | 1 567 |
| Omsättning per anställd (tkr) | 4 359 | 4 138 | 4 193 |
| Personalkostnader per anställd (tkr) | 998 | 956 | 1 145 |
| Vinstmarginal | 1.2% | 12.5% | -8.7% |
| Soliditet | 32.8% | 32.3% | 52.0% |
| Kassalikviditet | 114.1% | 102.4% | 60.9% |
Alstom Rail Sweden AB ingår i en koncern med 10 bolag. Moderbolag är Alstom Movilidad SL och koncernmoderbolag är Alstom SA. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2024-03.
Bolaget har till föremål för sin verksamhet att konstruera, tillverka och försälja spårbundna fordon, fasta anläggningar och rangerutrustning i anslutning till spårbunden trafik, att utveckla, projektera, tillverka och försälja material och genomföra projekt inom signalområdet och angränsande verksamhetsområden, att utföra underhålls- och verkstadsarbete på i första hand spårbundna fordon och utföra ändrings- och ombyggnadsarbeten på dessa fordon, att äga och förvalta lös och fast egendom, att förvärva och förvalta aktier och andelar i annat svenskt eller utländskt företag samt att bedriva annan därmed förenlig verksamhet.